פורטל לצרכנות פיננסית - אינפומני
מיסים קרנות נאמנות ראשי

פיקדונות שיקליים
פיקדון שקלי בריבית קבועה בסך ₪ 100,000 למשך שנה
ריבית בנק
.6% ירושלים 1
.15% דיסקונט 2
.02% הפועלים 3
[ הערה ]
השוואה מלאה

פורום

06/07/2011

כבר לא נוסעים רחוק – עובדי ההייטק ממשיכים לוותר על רכבי הליסינג

פעם היו רכבי הליסינג פק"ל של ממש אצל עובדי ההייטק, שעוד לפני שחתמו על חוזה העבודה שלהם, כבר בחרו את הדגם והצבע, אולם השינויים שהטיל משרד האוצר בשנה האחרונה והעלאת המיסוי על רכבי הליסינג, הציב את אותם העובדים בבעיה רצינית. אם לקראת שנת 2011 והמשך הרפורמה במיסוי על רכבי ליסינג עסקו המומחים בהנחות וציפיות כיצד יגיבו העובדים, הרי שכמה חודשים מאז תחילת השנה, אפשר לראות כי התחזיות מתממשות. כיום הרבה פחות עובדי היי טק לוקחים רכב ליסינג, והמגמה לוותר על רכב החברה הצמוד ולהשקיע ברכישת רכב פרטי – הולכת ותופחת.

משמעות הרפורמה על רכבי הליסינג

על הרפורמה ברכבי הליסינג הרחבנו במאמרים קודמים אותם תוכלו למצוא באתר, אולם בקצרה נגיד רק כי בשנת 2010 העבירה ממשלת ישראל את חלקה הראשון של הרפורמה למחזיקי רכבי ליסינג וב-1 בינואר 2011, תחילת שנה זו, הוחל ביישום חלקה השני של התוכנית. בשורה התחתונה, במהלך השנה וחצי האחרונות עלה שווי השימוש ברכב בעשרות אחוזים, מה שהופך את החזקתו לכדאית הרבה פחות. העלאת שווי השימוש פוגעת לא רק בסכום החודשי אותו משלם העובד כאחזקת רכב, כי אם גם תשלומי מס ההכנסה שלו עלו משמעותית, היות ושווי השימוש ברכב נכלל בסכום המחושב לצרכי מס.

כך או כך, המשמעות היא פשוטה – מי ששילם עד עתה כ-2500 שקלים מדי חודש עבור רכב הליסינג שלו, משלם כעת כ-3000 שקלים, שלא לדבר על שינויים נוספים, דוגמת הגבלת המרחק אותו רשאי העובד לנסוע מדי חודש, תשלומי דלק בהם הוא משתתף ועוד. רבים מאנשי ההיי טק הבוחרים לוותר על הליסינג, מגלים כי סכומי כסף נאים מתווספים למשכורתם. פשוט כך. חישוב פשוט מראה, כי משכורת הברוטו של עובדים אלה עולה משמעותית, מה שכמובן משפיע גם על ההפרשות לקופת הגמל והפנסיה, מה שכמובן מצטבר לסכומים משמעותיים עד לגיל הפרישה.

אם כך נשאלת השאלה – האם לוותר על הליסינג ? להלן השיקולים שיסייעו לכם בהחלטה

לאור האמור לעיל, ולאור הרוח הנושבת בין עובדי ההייטק בכל הארץ, אין ספק כי ההתלבטות המרכזית של העובדים היא, האם להיגרר אחר הגל ולוותר על הרכב הצמוד שלהם (החלטה שאינה פשוטה כלל ויש לה השלכות רבות שנפרט מיד), או להכיל את העלייה בשווי הרכב, ולהמשיך לעשות בו שימוש כבעבר. בין השיקולים שיכולים לתמוך בהחלטה כזו או אחרת אפשר למנות את הנקודות הבאות :

1. כיום מבדילים המומחים בין שלושה סוגים של מכסת נהיגה – מי שנוהגים עד 10,000 ק"מ בשנה - עבורם אחזקת רכב חברה היא כדאית פחות, מי שנוהגים 10,000-25,000 ק"מ בשנה - עבורם כדאיות אחזקת רכב היא אמביוולנטית ונתונה להחלטתו של העובד, ומי שנוהגים מעל 25,000 ועד 36,000 ק"מ בשנה (הגבול העליון הכדאי מבחינת חברות הליסינג) - עבורם עסקאות הליסינג ממשיכות להיות כדאיות למדי. יש לזכור, כי עבור גומאי המרחקים הארוכים מדובר בהשלכה משמעותית על הבלאי של רכבם הפרטי, כך שאולי עדיף לבצע נסיעות אלה ברכב החברה (ולחסוך בהוצאות מיותרות).

2. האם לעובד ההייטק יש רכב פרטי משלו? במידה והתשובה חיובית, קל כמובן לוותר על רכב החברה. במידה והתשובה שלילית, נדרש לבדוק את אפשרויות המימון לרכב פרטי או לבדוק אפשריות הגעה אחרות למקום העבודה (אוטובוס, רכבת, אופניים) .

3. נקודה נוספת שיש לשים אליה לב, היא כי ככל שעובדי היי טק רבים יותר נוטשים את עסקאות הליסינג, כך "נתקעות “חברות הליסינג עם מלאי רכבים מיותר, ולא רק זאת – הם מתקשים לקבל אשראי מהיבואנים לטווח ארוך, מה שמעלה את מחיר הרכבים לחברות ההייטק. המשמעות היא, כי הכללת רכב ליסינג בחוזה העבודה הופכת להיות עוד יותר יקרה, בנוסף לייקור שחל עקב הרפורמה המתוארת לעיל.

4. חברות הליסינג פועלות במרץ להגדלת שוק הלקוחות הפרטיים שלהם, תוך ויתור חלקי על הלקוחות העסקיים. המשמעות היא כי עבור עובדי היי טק רבים, כדאי לבדוק את תנאי הליסינג הפרטי המוצעים בחברות אלה על פני ליסינג דרך חברת ההייטק בה הם עובדים.

בשורה התחתונה – בטרם תוותרו על הליסינג, בדקו חלופות מימון פרטיות

כידוע, על מנת לקבל החלטה מושכלת, יש לבדוק היטב את החלופות הכלכליות של כל החלטה, לשם כך משתלם מאוד לפנות אל חברות הליסינג באופן פרטי (שלא דרך חברת ההייטק), ולבדוק אפשרות למימון רכב חדש. בצורה זו אין צורך לוותר על חלום הרכב החדש, אין סיבה לוותר על היתרונות הגלומים ברכב הליסינג (טיפולים במוסך לדוגמא), אולם לא לשלם על הרכב דרך תלוש המשכורת, כי אם באמצעות תוכנית ליסינג פרטי שעשויה להימצא משתלמת יותר.





הלוואות לרכישת רכב חדש או יד שניה בתנאים אטרקטיביים


מעוניין לרכוש רכב חדש ואין לך את כל הכסף הדרוש?
הזן פרטיך וקבל הצעות מימון אטרקטיביות מהבנקים והחברות המובילות בתחום.

הגשת בקשה להצעת מחיר אינה כרוכה בתשלום
* שם פרטי:
* שם משפחה:
* מספר תעודת זהות:
* טלפון:
טלפון נוסף:
* איזור:
* אימייל:
* גיל
* בחר יצרן:
* דגם הרכב:
* שנת הייצור של הרכב הנרכש:
* עלות הרכב:
* סכום הלוואה רצוי:
כן לא האם את/ה מעוניין/ת לקבל הצעה לביטוח רכב?
הערות:

תנאי השימוש באתר


מימון לרכב - ראשי
הלוואות לרכישת רכב
הצעות ליסינג
פורום מימון לרכב
מחשבון מימון לרכב
מחשבון ליסינג
חברות בתחום
מילון מונחים
שאלות נפוצות
כתבות נצפות ביותר
אודות בנק רייט
אודות הנתונים
מפת האתר
צור קשר
מועדון לקוחות
תנאי שימוש
בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידייך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו בבנקים. אין לראות באתר זה כל המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.


קישורים

ריבית משכנתא | מכרז ריביות משכנתא | ביטוח משכנתא | הלוואות חוץ בנקאיות | העברת חשבון בנק | ביטוח רכב | הלוואות לעסקים | ייעוץ משכנתא | השקעות נדל``ן | ביטוח מקיף | ביטוח חובה | כרטיסי אשראי | פנסיה | קופות גמל | קרנות השתלמות | ניהול תיקי השקעות | מחשבוני משכנתא | מחשבונים פיננסיים | מחשבוני פנסיה | הלוואות | ביטוח דירה | ביטוח בריאות | ביטוח חיים | ביטוח מנהלים | השוואת ביטוחים | חברות ביטוח | חברות כרטיס אשראי | מילון מונחים בנקאות
  calc.bankrate.co.il Copyright © calc.bankrate.co.il 2001. All Rights Reserved. | העצמאות 3א', אבן - יהודה